loading...
خدمات نمای ساختمان
مهدی رحیمی بازدید : 27 دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

سندبلاست و واترجت

امروزه در تمام شهرها به دلیل آلودگی ها و گردو غبار و باران های اسیدی و دود وسیله نقلیه باعث شده نمای ساختمان سنگ وآجر بسیار کثیف و جرم گرفته شده است و نمای ساختمان بسیار زشت و زننده شده است. به همین دلیل برای شستشو و زیباسازی نماهای سنگی و آجری و از بین بردن جرم این نماها از شیوه سندبلاست استفاده میشود که به صورتهای واتر سندبلاست ، سندبلاست خشک ، اسید شوی اجرا میشود.

سندبلاست چیست؟

سند بلاست در واقع روشی است که در آن ساینده با شتاب بسیارزیاد از درون یک نازل به کمک فشار هوا بر روی سطوح پرتاب شده و موجب پاکسازی سطح می شود.

سندبلاست نمای سنگی و آجری

سندبلاست را این گونه نیز میتوان تعریف کرد: سندبلاست یک روش بسیار موثر در شکل دهی ، پاکسازی ، یا هموار نمودن  انواع  سطوح است . نتیجه این روش بر روی سطوح مشابه روش سمباده زدن با ورقهای سمباده است با این تفاوت که  در روش سندبلاست مشکلاتی از قبیل ایجاد گوشه یا برآمدگی در سطح پایانی وجود نخواهد آمد.

به این ترتیب که به وسیله دستگاه واتر سندبلاست آب فشار قوی با ترزیق مواد سلیس و یا اسید یک لایه از سطح جرم وکثیفی سنگ وآجر را برداشته و در نتیجه کار نمایی نو و تمیز شده را ارائه میدهد.

بعد از شستن نماهای سنگی وآجری برای جلوگیری از نفوذ مجدد آلودگی و جرم به لایه های سطحی برای داشتن ظاهری همیشه تمیز و به دور از سیاهی اجرای موادهای پوششی و محافظ لازم می باشد (مواد نانو). انواع رزینهای اپوکسی با پایه حلالی و پایه های آبی لایه ای بر روی سطح کار ایجاد کرده که زیبای و دوام و ماندگاری را به نمای ساختمان ارائه میدهد.

واتر سندبلاست (واترجت)

واتر سندبلاست یک دستگاه سه فاز فشار قوی برای از بین بردن ناصافی ها, لایه برداری و تمیزی سطوح یا نماهای ساختمان بیشتر استفاده میشود که از آب ماسه یا سیلیس استفاده میکند

دستگاه واتر سندبلاست برای نماشویی مخصوصا زمانی که سیمان به نمای ساختمان چسبیده باشد و یا جرم, آلودگی و کثیفی روی نما نشسته باشد ،استفاده میشودواتر سندبلاست بیشتر برای نماهای آجری کاربرد دارد.

همچنین از واتر سندبلاست برای شستشوی استخرشستشوهای صنعتی و خودرو و هر وسیله دیگری که با پرتاب آب با سرعت بالا و ماسه پاشی تمیز شود و آسیبی نبیند.

 

سندبلاست خشک

سندبلاست خشک یک نوع سندبلاست می باشد که در صنعت خدمات مورد استفاده قرار میگیردسندبلاست خشک به پرتاب اجرام ساینده شده با سرعت بالا روی سطوح گفته میشود. پرتاب مواد ساینده با فشار بسیار زیاد با استفاده از کمپرسورهای فشار قوی هوا صورت میگیرد.

سندبلاست خشک برای پاک کردن و از بین بردن رنگ و زنگ از روی قطعات, ابزارآلات, ماشین آلات, نمای ساختمان ها و . . . و همچنین ازسندبلاست خشک برای مسطح کردن سطوح یا ایجاد ناهمواری و یا ایجاد حفره های کوچک روی ابزارآلات و سطوح استفاده میشودسندبلاست خشک برای تمیز کردن نواحی غیرقابل دسترس مثل شکاف ها و گوشه ها بسیار پرکاربرد است.

در نماشویی ساختمان ها از سندبلاست خشک برای از بین بردن جرمهایی که در لایه های زیرین نما نفوذ کرده استفاده میشود به این ترتیب  از سیلیس های ریزتری استفاده میکند تا نما دچار آسیب نشود. 

همچنین فلزات به دلیل رطوبت هوا بیشتر دچار زنگ زدگی میشوند و جهت رنگ آمیزی باید ابتدا این زنگ زدگی ها برطرف شود که با سندبلاست خشک این امر ممکن میشود.

 

سندبلاست تر (واتر سندبلاست) یا سندبلاست خشک ؟

1. سندبلاست با آب در مقایسه با سندبلاست خشک نتایج بهتری را برای کاربردهای مختلف دارد. سندبلاست تر مقرون به صرفه تر, سازگارتر و منعطف تر می باشد.

2 . سندبلاست تر در مقایسه با سندبلاست خشک به دلیل استفاده از آب و مقدار کم استفاده از مواد ساینده سرعت بالاتری نسبت به سندبلاست خشک دارد. سندبلاست خشک به دلیل استفاده از مواد ساینده زیاد فشار عملیاتی و سرعت انجام کار پایینتری دارد.

3. استفاده از مواد ساینده در سندبلاست خشک و پاشش آن روی سطح ایجاد حرارت ناخواسته روی سطح و در نتیجه ایجاد دفرمگی و تاب برداشتن سطح در بعضی موارد میشود

4. سندبلاست تر لایه برداری را به خوبی از روی سطوح انجام میدهد و سطح صاف و یکدستی را برای رنگ کردن ایجاد میکند و به سطح آسیب وارد نمیکند. حال آنکه سندبلاست خشک ممکن است باعث آسیب و کم کردن طول عمر سطح شود.

5. سندبلاست خشک حجم زیادی از گردو غبار را تولید میکند و نیاز به یک فضای باز و بزرگ دارد تا میزان آلودگی موجب مزاحمت نشود. سندبلاست تر که با واترجت انجام میشود به دلیل استفاده از آب این مشکل را ندارد و موجب آلودگی زیست محیطی نمیشود. این بزرگترین مزیت سندبلاست تر نسبت به سندبلاست خشک می باشد.

6. برای سندبلاست تر با استفاده از واترجت های صنعتی میتوان فشار آب را به راحتی تنظیم کرد. تنظیمات سندبلاست تر و دستگاه های واتر سندبلاست قابل استفاده برای آن قابلیت کاربری آسانتری نسبت به سندبلاست خشک دارد.

7. برای سندبلاست تر از قدرت سایندگی آب با فشار زیاد و مقدار خیلی کمی از مواد ساینده استفاده می شود و نسبت به سندبلاست خشک مقدار استفاده از مواد ساینده خیلی کمتر می باشد. همچنین میتوان برای سندبلاست تر از مواد ساینده ارزان قیمت استفاده کرد. در نتیجه سندبلاست تر ارزانتر از سندبلاست خشک است.

هزینه و قیمت سندبلاست خشک و واتر سندبلاست متغیر و وابسته به روش اجرا, نوع ابزارآلات, سطح مورد نظر و نوع ابزارآلات می باشد. هزینه سندبلاست خشک فلزات نسبت به دیگر سازه ها کمتر است چون سرعت کار سندبلاست در فلزات بالاتر است. آریا نما ارائه دهنده خدمات در محل می باشد و با انتقال ماشین آلات و ابزارآلات مورد نیاز سندبلاست خشک و واتر سندبلاست به صورت رایگان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد


منبع:سایت  پرشین نما:
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 692
  • بازدید کلی : 3,863